Hpv Genital Siğil Nedir?

Hem erkeklerde hem kadınlarda  görülen genital siğiller, cinsel yolla bulaşan HPV enfeksiyonun genital bölgedeki belirtisidir. “Kondiloma aküminata” olarak da adlandırılır. HPV virüsünün (Human papilloma virus) 200’den fazla çeşidi bulunur ve bunlardan 40’ı genital siğillere neden olmaktadır. En çok genital siğillere yol açan tip HPV 6 ve HPV 11’dir. Ancak bu HPV tipleri kansere yol açmazlar.
Özellikle kadınlarda, başka HPV tipleri de aynı anda vücutta bulanabilir bu nedenle Pap Smear gibi testlerin yapılması gerekmektedir. Genital siğiller deride koyu veya açık kahverengi kabarıklıklar, kimi zaman lekeler halinde görülmektedir. Tek olarak görülebileceği gibi birden fazla siğil yan yana karnabahar şekilde görünebilir. Siğiller kimi zaman et beni sanılabilir veya hiç fark edilmez.  Cinsel ilişki sırasında kanamaya yol açabililir ve kaşıntı yapabilir.
Virüs belirti verse de vermese de vücutta olduğu için başka kişilere bulaştırma ihtimali bulunmaktadır. Dolayısıyla HPV virüsünün ne zaman ve kimden bulaştığı belirlenemiyor. Genital siğiller ne kadar erken teşhis edilirse tedavisi o kadar kolay oluyor. Siğiller kremler, çeşitli yakma yöntemleri ya da büyüklüklerine göre cerrahi ile tedavi edilebilmektedir.

Kolposkopi nedir?

Kolposkopi rahim ağzını incelemek için kullanılan yöntemdir. Rahim ağzını değerlendirmek ve oluşan hastalıkları saptamak için kullanılır. Kolposkop aletlerinin ucunda bir ışık yer alıır ve ışık yardımıyla rahim ağzı görüntülenir. Ayrıca bu cihazların büyütme kapasitesi oldukça iyidir. 6 veya 40 kata kadar büyütme özelliği gösterir. Klinik bir işlem olduğu için pek can yakmaz. Genellikle vajinanın gözle muayenesi sırasında büyütme amacıyla kullanılmaktadır. Muayene sonrası hastalık şüphesi mevcutsa kolposkopik bir biyopsi istenebilir.

Kolposkopi Nasıl Uygulanır?

Bu işlem klinik bir ortamda uzman doktorlar tarafından uygulanır. Hasta sırtüstü ve ayakları açık bir şekilde uzanır. Rahimi daha rahat görmek için serviks ağzına bir aparat takılır ve bu aparat rahim ağzını genişletir.Bu aparata spekulum adı verilir. Serviks bölgesi özel solüsyonlar ile  bir şekilde yıkanır. Kolposkop adı verilen cihaz hazırlanır ve vajinanın önüne yerleştirilir fakat hiçbir şekilde bir şekilde vajinanın içerisine sokulmaz. Vajina içinde yer alan dokular büyütür ve görüntü elde edilir. Sorun yaratacak bir lezyon tespit edilmediği taktirde işlem sonlandırılır. Ancak farklı bir lezyon saptanırsa kolposkopik biyopsi işlemi gerçekleştirilir.

LEEP işlemi nedir?

Hayatınızda belki de daha önce hiç duymadığınız LEEP sözcüğü rahim ağzının kötü huylu hastalıklara dönüşebilen lezyonlarının tedavisinde kullanılan bir tekniği anlatır. Lazerden daha yeni bir teknoloji olan Loop Electrosurgical Excision Procedure  LEEP cümlesinin kısaltılmış halidir. Bu cümleyi Türkçeye Elektrocerrahi olarak halka şeklinde çıkartma işlemi olarak çevirebiliriz. LEEP PAP smear sonucunda anormal bir durum saptanan kadınların rahim ağzındaki değişimi tedavi etmek  ve kesin tanısını koymak amacıyla yapılır. İşlemi alatmak için başka kısaltmalar da kullanılmaktadır. Örneğin işleme Britanya’da LLETZ (Large Loop Excision of the Transformation Zone) adı verilir. Ayrıca LLEC (Large Loop Excision of the Cervix), Loop Cone Biopsy şeklinde de ifade edilir.Tüm tanımlamalar elektrik enerjisi ile çalışan ve halka şeklinde bir telden oluşan oldukça basit bir cerrahi alet ile gerçekleştirilen bir operasyonu anlatmaktadır. Bu alet yardımıyla rahim ağzındaki değişim gösteren alan hızlı, ağrısız ve etkili bir şekilde çıkartılmaktadır.

Smear Testi Nedir?

Başta (serviks) rahim ağzı kanseri olmak üzere rahim ağzındaki hücresel düzensizlik ve kanser öncüsü hücrelerin ve enfeksiyonların saptanmasında kullanılan işlemdir. Ayrıca smear testi rahim iç zarı ( endometrium ) kanserinin de erken teşhisine yardımcı olabilir. Böylelikle hücresel bozukluklar rahim ve rahim ağzı kanserine dönüşmeden erken evrede tespit edilir. Hasta sağlığına tamamen kavuşabilir.