Gebelikte anne adayında meydana gelen değişiklikler nedeniyle ufak tefek şikayetler oluşmaktadır. Çoğu yakınma gebenin eğitimi ve hızlı tedavi ile en alt düzeye indirilebilir. Bu yakınmalar şu şekilde sıralanabilir.

Aşırı tükrük salgılama (pityalizm): Nedeni tam olarak bilinmemekte ancak şiddetli bulantı-kusma ile yakın ilişkili olduğu bilinmektedir.

Pika (besin değeri taşımayan maddelerin yenilmesi): Sıklıkla kil ve çamaşır sodası gibi maddeler tüketilmektedir. Bu maddeler besin değeri olan yiyeceklerin tüketimini azaltacağı için gebeye iyi beslenmenin önemi anlatılmalı ve bu alışkanlıktan vazgeçirilmelidir.

Sık idrar çıkma: Gebelikte büyüyen rahmin mesaneye yaptığı bası nedeniyle oluşur. Eğer idrar yaparken yanma veya idrarla beraber kan gelmesi şikayeti eklenirse olası idrar yolu iltihabı mutlaka araştırılmalıdır.

Vajinal akıntı: Normalde gebelikte vajinal akıntıda bir miktar artış olur. Ancak bu akıntının kötü kokulu, köpüklü, yeşil renkli olması veya kaşıntıya yol açması durumunda mutlaka tedavi edilmelidir. Çünkü özellikle tedavi edilmeyen bazı enfeksiyonlar erken doğuma yol açabilmektedir.

Varisler: Gebelikte büyüyen rahimin basısına bağlı olarak, bacak ve genital bölgede varisler ortaya çıkabilir veya varolan varisler daha da kötüleşebilir. Bacakların yukarı kaldırılması ve varis çorabı önerilmelidir. Ayrıca bu hastalar derin toplardamarlardaki pıhtı oluşumu açısından dikkatle izlenmelidirler.

Sırt ve bel ağrısı: Gebelik ilerledikçe karnın giderek öne doğu çıkması ağırlık merkezinin de öne kaymasına neden olmaktadır. Bu nednele anne adayı dengesini sağlamak için omuzlarını geri çekmekte, bu da kafasını dik tutmak için başını öne doğru çıkarmasına neden olmaktadır. Sonuçta boyun ve beldeki normal eğrilikler artmaktadır. Duruşun düzeltilmesi, sırt güçlendirici egzersizler, sıcak uygulaması ve yatarken bu bölgelere destek uygulanması yakınmaları azaltacaktır.

Bacak krampları: Nedeni genellikle kalsiyum düzeylerinin düşmesi ve fosfor düzeylerinin artmasıdır. Bunun dışında 300 mg/gün magnezyum verilmesi de bacak kramplarını gidermektedir. Kramp girmesi durumunda nazikçe ayak masajı yapılmalı ve sıcak uygulaması da yapılması faydalı olacaktır.

Ellerde uyuşma: Ellere giden sinirlerde sıkışmanın belirtisi olabilir. Akşamları ve sabah erken saatlerde belirgin olan şikayet, genellikle doğumdan sonra geçmektedir.